فهرست محتوا
سئوی سایت و جذب مخاطب باعث افزایش ترافیك وب سایت می شود. امروزه با روش های جديدی سعی می شود تا آمار سایت شما افزایش یافته و جذب مخاطب به راحتی انجام شود. شما با روش های متفاوتی می توانید رتبه وب سایت خود را بهبود بخشیده و در صفحه اول نتایج ظاهر شوید.
مهم ترین روش های سئوی سایت و جذب مخاطب
-
نسخه رسپانسیو وب سایت
امروزه اکثر کاربران با موبایل از اینترنت استفاده می کنند و حتی یکی از معیارهای سنجش محبوبیت وب سایت از نظر گوگل، استفاده از نسخه رسپانسیو وب سایت است. بدیهی است هر چقدر که کاربران موبایل شما بیش تر باشد به همان اندازه سئو سایت شما و جذب مخاطب هدف شما بالاتر خواهد بود. همچنین سرعت آپلود وب سایت یا به عبارت دیگر، سرعت لود سایت نیز در سئو سایت و جذب مخاطب تاثیر به سزایی دارد.
-
تهیه محتوای جذاب
محتوا پادشاه است. امروزه بازاریابی محتوا به یکی از صنایع پردرآمد نویسندگان و مترجمان تبدیل شده و حتی شرکت های بزرگ و کوچک بخش تولید محتوا را به بخش فروش ارتباط داده اند تا روند فروش سیر صعودی داشته باشد. شما می توانید با درج بخشی از محتوای خود در شبکه های اجتماعی، بک لینک ایجاد کرده و مشتریان و کاربران شبکه های اجتماعی را به وب سایت خود هدایت کنید.
-
جستجوی صوتی و پادکست
جستجوی صوتی یکی از جدیدترین ویژگی های گوگل است و کاربرانی که از این امکان استفاده می کنند باعث خواهد شد تا سئوی سايت و جذب مخاطب سیر صعودی داشته باشد. جستجوی صوتی از تایپ کردن کلمات و عبارات راحت تر بوده و بسیاری از کاربران دوست دارند تا با این روش، سریع تر به نتایج خود دست یابند.
یکی دیگر از راه هایی که مرتبط با صوت است، قرار دادن پادکست مقاله در اول یا آخر مقاله است. در واقع با گذاشتن پادکست مد نظر در اول یا آخر آن مطلب باعث خواهید شد که کاربر به جای صرف زمان برای خواندن مقاله، مقاله صوتی را گوش داده و در وقتش نیز صرفه جویی شود.
-
لینک داخلی و خارجی
لینک داخلی و خارجی نشان دهنده، میزان اعتبار وب سایت شما است و هر چقدر که بیش تر باشد به همان اندازه جذب مخاطب شما بیش تر شده و در نتیجه امتیاز سئو هم بهبود یافته و به صفحات ابتدایی و رتبه های اول تا دهم نتایج جستجو ارتقاء خواهید یافت.
-
افزایش سرعت آپلود وب سایت
هر چقدر که سرعت آپلود وب سایت شما بیش تر باشد، به همان اندازه موتور های جستجو نظیر گوگل به شما امتیاز بالاتری اختصاص خواهند داد و جذب مخاطب شما به راحتی انجام خواهد شد. اگر كاربر خیلی زود وب سایت شما را ترک كرده و به سراغ وب سایت های رقبا برود به همان اندازه متضرر خواهید شد.
اهمیت پاسخ به نظرات مشتریان و جذب مخاطب
امروزه كاربران در بخش های مختلف وبسايت، سوالاتی را مطرح می كنند و دوست دارند كه به آن ها پاسخ داده شود. هر چقدر که در پاسخ دهی به سوالات مشتریان، به دقت رفتار کنید و به سرعت پاسخشان را بدهید، به همان اندازه موتور های جستجو امتیازی برای سئو سایت شما اختصاص خواهند داد.
-
پاسخ دهی آنلاین
گوگل به جواب دهی سریع و دقیق به کاربران حساس است و جلب رضایت نظر کاربران باعث افزایش سئوی سایت و جذب مخاطب بیشتر می شود و به همین دلیل توصیه می کنیم که هر چه سریع تر به سوالات مشتریان جواب دهید.
-
جلب اعتماد مشتری با جواب سریع و دقیق
هر چقدر كه در جلب اعتماد مشتری سعی و تلاش كنید به همان اندازه فروش بیش تری خواهید داشت و پاسخ دهی سريع و دقيق در جلب اعتماد مشتری نقش بسزایی دارد.
-
افزایش اعتبار وب سایت با پاسخ دهی سریع و دقیق به مشتریان و بهینه سازی وب سایت
یكی از روش های بهینه سازی رتبه وب سایت، پاسخ دهی سریع و دقیق به سوالات و نظرات مشتریان است و مشتریان این عملكرد شما را سنجیده و آن در افزایش فروش خدمات و محصولات شما تاثیر به سزایی خواهد داشت.
-
تصمیم گیری آسان و سريع مشتريان و پاسخ دهی به سوالات و نظرات مشتریان
هر چقدر كه بتوانيد با مشتريان بيش تري روابط دوستانه ايجاد كنيد به همان اندازه مي توانيد محصول يا خدمات خود را به مشتريان بيش تری به فروش برسانيد. به موازات اين تلاش و كوشش سعي كنيد كه كارايي وب سايت خود را افزايش داده تا مشتریان نيز بتوانند به راحتی از محصولات و خدمات شما استفاده كنند.
-
بهينه سازی استراتژی های خدمات رسانی به مشتريان
هميشه مشتري مداري اولين و بهترين روش براي پيش برد اهداف تجاری است و هر چقدر كه در اين روش شما پخته تر عمل كنيد به همان اندازه مشتريان بيش تری را جلب خواهيد كرد. هميشه رضايت مشتريان را در اولويت قرار دهيد تا بتوانید مشتریان بیش تری را جذب کرده و در نهایت سئوي سايت وب سایت شما هم افزایش یافته و جذب مخاطب به راحتی و آسانی انجام شود.
بهینه سازی و سئو وبسایت
سئو یا همان Search Engine Optimizationبه معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. این فرآیند بر روی وب سایت اعمال ها می شود تا سایت های مربوطه با کلمات کلیدی که در واقع محصولات و یا خدمات آنان می باشند را به موتورهای جستجو به نحو احسن معرفی نموده تا در صورتی که نام محصول و یا خدمات شرکت مورد نظر بر روی هر جستجوگر وبی مانند گوگل (Google) ، یاهو (Yahoo) ، بینگ (bing)و اسک (Ask)(که مهمترین آن ها جستجوگر گوگل می باشد ) جستجو شود، آدرس سایت مربوطه در صفحه اول گوگل به نمایش درآید.
سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو SEO
مثالی در مورد سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو:
به طور مثال شرکت ایران خودرو تولید کننده انواع خودروهای سبک و سنگین بوده و همچنین خودروی سواری 206 نیز یکی از محصولات انحصاری این کارخانه می باشد. حال شخصی برای خرید خودروی 206 بر روی گوگل رفته و کلمه خودرو 206 را جستجو می نماید. بهترین حالت و ایده آل ترین حالت برای تولیدکننده این است که در صفحه اول / نفر اول در سایت گوگل ، سایت شرکت تولید کننده که همان شرکت ایران خودرو می باشد به نمایش در آید. حتی بهترین حالت برای این تولید کننده این می باشد که کلمات کلیدی ذیل نیز در بهینه سایزی سایت نیز لحاظ گردد.
• فروش 206
• فروش خودروی
• خدمات پس از فروش خودروی 206
• لوازم مصرفی 206 ، …
خب البته این روزها همگی شرکت ایران خودرو را به درستی شناخته شده و همچنین رقیب خاصی نیز ندارد که این امور خود سبب می شود که این شرکت عملا نیاز مبرمی به بهینه سازی سایت خود ندارد.
اما برخی از شرکت هایی که فعالیت آنان به صورت عمومی نبوده و عموم مردم با خدمات آنان آشنایی نداشته و یا خدمات و محصولات آن ها عمومیت داشته ولی رقابت در شغل آنان وجود دارد اکیدا به آنان توصیه می گردد که به سئو و بهینه سازی سایت خود بپردازند.
چرا بایستی سایت خود را سئو و یا بهینه سازی نمائیم؟
یکی دیگر از مزایای سئوسازی سایت ها بنابر مشاهدات مردمی این است که سئو و بهینه سازی درست سایت هر شرکتی مطمئنا سبب افزایش اعتبار آن شرکت خواهد شد و این امر سبب فروش بیشتر آن شرکت می شود.طبق بررسی های به عمل آمده توسط بازاریابان و همچنین کارشناسان حرفه ای فروش آمریکایی سئوی درست سایت مانند تبلیغات بنری بزرگ در سطح شهر می باشد با این تفاوت که شخص به انتخاب و دلخواه خود به سوی خرید محصول آن شرکت رفته و ان را جستجو می نماید. و معمولا شرکت هایی که سایتشان در بین 3 سایت اول آن موتور جستجو باشند احتمال خرید از آن شرکت بالاتر خواهد بود.
تعرفه سئو سایت
در شرکت سئو سازی هزینه های سئو، از سایتی به سایت دیگر متفاوت است. عواملی در تعیین هزینه سئو سایت شما از قبیل
- میزان رقابت در آن کلمه کلیدی
- وضعیت سایت شما
- تعداد کلمات کلیدی مد نظر شما
- و…
دخیل می باشند.
نتیجه گیری
امروزه فروش آنلاین در دوران کرونا به قدری مهم شده که اکثر شرکت ها، کارها و سفارشات خود را برون سپاری کرده یا کارمندان خود را به دورکاری عادت داده اند. در هر حال از زمان متداول شدن فروش آنلاین، بهینه سازی سئو سایت و طراحی سایت طبق فاکتور های مهم سئو و جذب مخاطب یکی از برنامه های مهم مدیران وب سایت بوده که برای آن برنامه هایی هم تدارک دیده شده است.